Kokybiškas turinys svetainėje – jo reikšmė po paieškos algoritmų atnaujinimų

Kai išgirstame kolegą ar draugą sakant, kad ateis pasaulio pabaiga, nes sprogs saulė, iš karto pasukiojame smilių prie smilkinio ir pavadiname keletu pašiepiamų epitetų. Paskui tik bandome įsigilinti ar tai yra tiesa. Pasirodo, Saulė iš tikrųjų sprogs ir sunaikins Žemę po 5 milijardų metų. Ta pati situacija dažnai nutinka ir optimizavimo paieškos sistemoms rinkoje. Žmonės išgirsta apie visokius Google algoritmo atnaujinimus ir iš karto kelia paniką, kad visas jų triūsas nueis perniek. Anksčiau ar vėliau vis tiek nueis, bet reikia išlaikyti blaivų protą ir aiškiai nusistatyti savo tinklapio optimizavimo principus.

Balandžio pabaiga buvo kaip tik toks nedidelės panikos metas, kai Google išleido iš karto du atnaujinimus –Panda 3.5 ir Pengiun. Panda yra skirtas geroms svetainėms įvertinti dar labiau, o Penguin – nubausti blogus puslapius su neleistinais būdais pasigerinti savo pozicijas Paieškoje.

Kaip ir po kiekvieno atnaujinimo, taip ir po šio, netyla kalbos, kaip tas SEO turėtų būti daromas, kad jokie atnaujinimai labai žymiai nepakenktų puslapio pozicijoms. Labai daug dėmesio skiriama tekstams. Taigi, kaip reikia rašyti tuos SEO tekstus, kad jie įtiktų Google?

Visų pirma, reikia pakartoti tą mantrą, kurią Google kartoja jau 10 metų – turinys yra karalius ir tik kokybiškas turinys turi būti rodomas paieškos rezultatų viršuje. O kaip suprasti, kad tas turinys – kokybiškas? Tam Google ir sukūrė socialinės paieškos principą, kai viršuje rodomi tie rezultatai, kuriais pasidalino vienas ar keli draugai iš Google+ socialinio tinklo. Peršasi išvada, kad interneto svetainės turiniu reikia dalintis. Aišku, jį reikia paruošti taip, kad nebūtų gėda dalintis dėl prastos kalbos, netikslių faktų ar per daug reklaminių nuorodų.

Raktažodžiai su laiku tampa vis nereikšmingesni. Jei prieš dešimtmetį bent 5% teksto turėjo sudaryti raktiniai žodžiai, prieš pora metų – bent 1%, tai dabar reikia tik 3 raktažodžių, kad tekstas būtų idealus:

  • 1 raktažodis eina į “Title”.
  • 1 raktažodis yra reikalingas puslapio adrese (URL).
  • 1 raktažodis reikalingas teksto pradžioje.

Daugiau nereikia. Jei raktažodis bus dar ir puslapio pavadinime ir su H1 atributu – viskas tikrai puiku. Šių raktinių žodžių Google robotui pakanka nuspręsti, apie ką yra puslapis, ir kurios nuorodos veda į susijusį turinį, o kurios ne.

Šis principas įneša kiek pakeitimų į įprastų SEO tekstų rašymo ir publikavimo tvarką. Jeigu įmonė iki šiol tenkinosi vienu puslapiu Paslaugos, kuriame buvo surašytos tos 10-20 paslaugų, tai dabar nori nenori teks visoms paslaugoms daryti po atskirą puslapį, nes paslaugos pavadinimas yra svarbus raktinis žodis.

Optimalus teksto kiekis išliko toks pats – 200-300 žodžių.

Kitas svarbus dalykas, turintis įtakos tekstams yra nuorodų tinklo kūrimas (linkbuilding). Google čia pasidarbavo iš peties, nes sumažino komentaruose ir forumuose paliktų nuorodų svorį. Maža to, Google stebi nuorodų pavadinimus (Anchor texts). Jei į vieną puslapį veda 100 nuorodų su tuo pačiu pavadinimo tekstu, greičiausiai ši praktika bus nubausta sumenkinant pozicijas. Dėl to gali tekste peržiūrėti nuorodų kūrimo strategijas, o gal net ir pereiti per senas nuorodas ir jas paredaguoti, kur įmanoma.

Dar vienas svarbus dalykas yra tai, kad viename puslapyje esant  dviems vienodoms išeinančioms nuorodoms, vedančioms į skirtingus to paties domeno puslapius, svorį gaus tik pirmoji nuoroda. Antroji, deja, nebus įvertinta. Dėl to optimizuoti vieną puslapį dviems skirtingiems raktiniams žodžiams darosi vis sudėtingiau.

Įmonės interneto puslapis yra vertingas įrankis tik tada, kai jame yra nemažai kokybiško turinio. Jis skaitomas net tada, kai nėra tarp pirmųjų pozicijų su tam tikrais raktiniais žodžiais. Įdėjus keletą vertingų straipsnių apie prekes ir paslaugas su itin kokybišku ir net nuomonę formuojančiu turiniu, tokių tekstų sėkmė yra beveik garantuota. Koks tas kokybiškas turinys? Paprastas patarimas – pasistenkite parengti penkias temas apie pagrindinę savo paslaugą ar produktą:

  1. Kaip tai veikia? Kokios technologinės naujovės ar sprendimai naudojami? Naudojimosi instrukcija.
  2. 10 patarimų, kaip paslauga/produktu naudotis efektyviau.
  3. Kokios yra naujovės pasaulyje susijusios su produkto/paslaugos vystymusi ir perspektyvomis?
  4. 5 klaidingos nuomonės arba stereotipai apie produktą/paslaugą su paaiškinimais, kodėl taip nėra, ar negalima daryti.
  5. Konkurencinė aplinka ir rinkos apžvalga (kada produktas atsirado Lietuvos rinkoje, su kuo konkuruoja pagal kokybines savybes ir kaina, kaip paplitęs naudojimas ir t.t.)

Tekstai turėtų būti neilgi, apie 300-700 žodžių ilgio. Juose galite nevartoti kitų prekės ženklų, bet duokite užuominas į juos. Tokiu būdu turinys bus vertingas ir pardavimų prasme. Tokiu turiniu dalinsis net ir nepažįstami žmonės, o Google matys, kad esate gerbiamas ir pridės papildomo svario paieškos rezultatams.

Vadovaudamiesi šiais principais galėsite būti ramūs, kad su kitu paieškos algoritmo atnaujinimu jūsų pozicijos drastiškai pasikeis į blogąją pusę. Google ateityje dar labaiau griežtins reikalavimus turiniui, tad ruoštis reiktų jau šiandien.

 

Konferencija SearchMarketingDay Poznanėje, Lenkijoje

Nuolat girdime apie didžiules optimizavimo paieškos sistemoms profesionalams skirtas konferencijas, kurios vyksta JAV ir didžiuosiuose Europos miestuose. Šį kartą norime pranešti puikią naujieną. Didelė tarptautinė konferencija įvyks gegužės 22-23 dienomis Poznanėje, Lenkijoje. SearchMarketingDay yra skirta SEO ir SEM specialistams. Visa konferencija yra skirta tarptautinei bendruomenei ir vyks anglų kalba.

Pirmą dieną vyks dvi teminės konferencijos. Viena jų skirta paieškos sistemų optimizavimo specialistams, o kita – AdWords ir interneto reklamos bei affiliate (partnerystės) rinkodaros specialistams. Antrą dieną (gegužės 23) specialius praktinius mokymus ves Martin MacDonald ir Joe Cygnus.

Pranešėjai:

Martin McDonald – Expedia.com savininkas ir SEO profesionalas.
Dixon Jones – populiaraus internetinio įrankio MajesticSEO.com kūrėjas ir savininkas.
Magnus Bratch – Pokerlistings.com SEO vadovas. Šis puslapis yra pokerio ir kazino informacijos lyderis pasaulyje.
Ralph Tegtmeier – „black hat“ specialistas, programų kūrėjas.
Russell Smith – BBC tinklalapio redaktorius, atsakingas už interaktyvų ir kokybišką turinį.
Rafal Irla – Afiliant.com lenkiško affiliate reklamos tinklo kūrėjas ir vadovas ir kiti Lenkijos bei kitų Europos šalių specialistai, dirbantys SEO bei affiliate rinkodaros srityse – iš viso 14 pranešėjų.

Lenkai taip pat bandė pasikviesti ir Matt Cutts, pagrindinį Google darbuotoją, atsakingą už Google algoritmus ir kovą su juodosiomis optimizavimo technologijomis, tačiau šis, kaip visada, visą kaltę suvertė savo žmonai, kad negalės atvykti… Greičiausiai ši konferencija Matt Cutts pasirodė kiek per maža, tačiau tai neabejotinai didžiausias SEO renginys Rytų Europoje.
Nuo Lietuvos iki Poznanės yra tik 750 kilometrų, tad konferencijos salę galima pasiekti per kelias valandas važiuojant automobiliu. Vienos dienos bilietas – 300 eurų. Antros dienos praktinio seminaro kaina – 450 eurų.

Daugiau informacijos – SearchMarketingDay.com interneto tinklalapyje.

Šiuolaikiniai Facebook rinkodaros spąstai

Kiekvienas internete veikiantis verslininkas jau kuris laikas nebegali ignoruoti socialinio tinklo „Facebook“. Šioje erdvėje bendrauja jau kas penktas lietuvis – tinklalapyje užsiregistravusių Lietuvos gyventojų skaičius įveikė 700 tūkstančių ribą ir toliau sparčiai auga.

Dėl „Facebook“ tinkle esančių žmonių kiekio bei palankių galimybių atsirinkti reikiamas auditorijas, šis kanalas tapo patrauklia erdve komunikuoti su savo potencialiais klientais.

Kaip ir realybėje taip ir “Facebook’e” vartotojai vertina kokybę ir nuoširdų dėmesį, deja daugeliui verslo atstovų pastebėjus šį patrauklų kanalą atsirado “gudriųjų”, kurie suskubo pasinaudoti „Facebook“ vartotojų smalsumu.

Jei „Facebook“ vartotojas nori prisijungti prie jam patinkančio prekės ženklo puslapio, jis tai daro savo noru ir dažniausiai dėl to, kad neprieštarauja būti siejamas su tuo prekės ženklu. Tačiau Facebook erdvėje vis dažniau pasitaiko atvejų, kai patikliais vartotojais naudojasi tie, kurie mano, kad fanų kiekis gali efektyviau padėti pastebėti jų siūlomą produktą ar paslaugą. Tokie verslininkai dažniausiai kreipiasi į “specialistus”, kurie garantuoja tam tikrą skaičių jo prekės ženklo fanų.

Viskas vyksta maždaug taip: verslininkas sumoka tam tikrą pinigų sumą už sutartą jo prekės ženklo gerbėjų kiekį. Tiesa, jis negali pasirinkti amžiaus, išsilavinimo, gyvenamosios vietos, interesų.

Tada, daugelis „Facebook“ vartotojų savo seinoje pamato, kad vienas iš jų draugų prisijungė prie kokio nors sensacingo ar šokiruojančio puslapio (pvz. “Nuogos N.Pareigytės nuotraukos”, “Mirtis tiesioginiame eteryje” ar pan.). Daugelis vartotojų draugų taip pat susidomi skelbiama apgaule. Atėjus į nurodytą puslapį, jų prašoma paspausti PATINKA, kad turėtų galimybę pamatyti žadėtą vaizdelį, bet prieš tai iššoka langas prašantis patvirtinti, jog bandantis patekti į puslapį yra tikras asmuo. Paspaudus patvirtinimą, vartotojas prieš savo norą tampa fanu dar kelių, su pirmine nuoroda, nesusijusių puslapių, kurie priklauso fanų pirkėjams – verslininkams, galvojantiems, kad jų verslą išgelbės didelis „Facebook“ fanų skaičius.

Čia verta prisiminti socialinės medijos kertinę savybę – asmeninį santyki su auditorija. Kiekvienas verslininkas turi žinoti, kad “Facebook” tinkle vykstantys procesai yra socialinių santykių kūrimas, o ne klientų paiešką, todėl masiniai “draugų” pirkimai ne tik, kad nepadeda pasiekti užsibrėžtų ilgalaikių tikslų, tačiau gali ne juokais pakenkti įmonės reputacijai, kurią atstatyti gali būti sunku arba net neįmanoma.

Kodėl OPS yra kritiškai svarbus šiuolaikinėje įmonėje?

Internetinis tinklalapis jau seniai nebėra tik formalus įmonės atributas, tai priemonė padedanti pasiekti įmonės tikslus. Būtent nuo tada, kai interneto vartojimas ir paieškos sistemų naudojamas tapo norma, verslo pasaulis suvokė, kaip svarbu yra patekti tarp pirmųjų paieškos rezultatų. Jei įmonės svetainė nepasirodo pirmame rezultatų puslapyje šansai, kad ją aplankys ir pamatys informaciją apie produktus ar paslaugas, sumažėja iki minimumo. SEO pranašumai smulkiąjam ir vidutiniam verslui:

 

  • Salyginai mažos ir greit atsiperkančios investicijos;
  • SEO nauda yra kur kas labiau apčiuopiamesnė, nei reklaminių skydelių;
  • SEO nauda gali būti tiksliai pamatuojama (įrankiais, kaip Google Analytics) , įvertinant lankytojų srauto pokyčius ir jų įtaką skirtingiems verslo aspektams, pvz., apyva

SEO ir kitos rinkodaros priemonės

Įvedant naują produktą ar paslaugą į rinką, kurioje panašia veikla užsiima ne vienas konkurentas, SEO vaidmuo yra itin svarbus. Tuo įsitikino ir “Seo audit” klientai. Viena, dabar jau pakankamai garsi, buitinės technikos pardavimo įmonė kreipėsi į mus, kai netgi siūlydami produktus geresnėmis kainomis nei konkurentai, susilaukė mažiau dėmesio iš pirkėjų nei tikėtasi. Pardavimai Lietuvos internetinėje erdvėje didėjo, kainas jie siūlė išties konkurencingas, tačiau vartotojai tuo negalėjo pasinaudoti, nes konkurentai rinkoje veikė jau gana senai ir jų siūlomi produktai, nors ir dažnai brangesni, užimdavo geresnes pozicijas Google paieškoje. Tai, be abejonės, kenkė verslui. Buvo griebtasi įvairių rinkodarinių veiksmų: pasitelkta reklama spaudoje bei televizijoje, perkami reklaminiai skydeliai (angl. baneriai) dideliuose naujienų tinklapiuose. Visa tai padidino įmonės žinomumą ir vartotojų srautus, tačiau įmonės vadovai paskaičiavę vieno į svetainę atėjusio kontakto kainą, buvo išties nelabai patenkinti.
Efektyvumo paieškos
Po abejotinus rezultatus atnešusių veiksmų, mūsų klientui, teko permąstyti įmonės rinkodaros strategiją. Buvo nuspręsta investuoti įmonės resursus į tinklapio optimizaciją paieškos sistemose (SEO).

Tai, ko siekė keletą metų, SEO pagalba pavyko pasiekti per keturias savaites. “SEO Audit” komanda atliko analizę, optimizavo svetainės kodą ir atliko kitus būtinus veiksmus. Tai leido jau per antrąją savaitę pajusti, kad pasirinkta reikiama rinkodaros priemonė.

Žinoma, prie greito ir itin teigiamo rezultato prisidėjo ankstesnių komunikacijos veiksmų įdirbis, tačiau, paskaičiavus vieno SEO atvestojo kliento kainą, tapo aišku, kad, jei šis metodas būtų pasirinktas pirminiame įmonės gyvavimo etape, būtų sutaupyta didelė dalis resursų ir tuo pačiu būtų garantuota greitesnė verslo sėkmė.
Taigi, jei neseniai pradėjote verslą, kuriame naudojate internetinius sprendimus, susirikiuokite rinkodaros veiksmų prioritetus ir vienu iš pirmųjų įrašykite tinklapių optimizaciją paieškos sistemose. Garantuojame, jog tai padės padidinti Jūsų verslo efektyvumą.

 

Kodėl nauja interneto svetainė be SEO yra bevertė?

Dažnai žmonės pradedantys veiklą  internete turi ne itin gerą nuostatą, jog sukūrus internetinę svetainę, jų projektas jau yra baigtas. Iš tiesų tai tik kelionės link užsibrėžtų tikslų pradžia. Svarbu suprasti, kad reikės rimtai paprakaituoti norint į svetainę privilioti lankytojų, ir dar daugiau dirbti, kad jie sugrįžtų.

Taigi, kiekvienos interneto svetainės savininko tikslas – padaryti ją lankomą. Šis tikslas stovi ant trijų pagrindinių banginių: turinio, nuorodų ir raktažodžių.

Nuorodos

Paieškos sistemos vertina svetainių reikšmingumą pagal nuorodų, vedančių į jas, kokybę. Tačiau nuorodų iš kitų svetainių į Jūsų populiarumą lemia ne tik kokybė, bet ir skaičius bei turinio aktualumas.

Pirmasis formalus dalykas, kurį padaro SEO praktikai ir specialistai, tai sutalpina nuorodas į Jūsų svetainę įvairiuose įmonių internetiniuose kataloguose bei nuorodų puslapiuose.

Ne visos nuorodos yra vienodo reikšmingumo. Natūralu, kad norisi kuo daugiau nuorodų į savo puslapį, tačiau nereikia pamiršti, kad, kaip ir daugelyje sričių, čia svarbi ne kiekybė, o kokybė. Kartais 10 teisingai pasirinktų nuorodų gali pasiteisinti labiau negu 1000 atsitiktinių, neapgalvotų. SEO tikslams kokybiškos atgalinės nuorodos geriausiai tiktų iš ilgesnę istoriją turinčių, gerai išvystytų svetainių, su panašia į Jūsų tema.

Žinoma, šie žingsniai yra svarbi pradinio etapo dalis, tačiau būtina suprasti, jog vertingiausios nuorodos yra tos, kurias į savo panašios tematikos tinklalapius įsideda Jums naudingų puslapių autoriai, todėl vertėtų pasirūpinti, kad Jūsų svetainė būtų verta kieno nors nuorodos į ją. Štai čia susiduriame su aktualaus turinio galia.

Turinys

Pagalvokite, kad išskyrus įmonių katalogus ir  mokamus sąrašus, labai nedaug kas norės dėti nuorodą į Jūsų tik ką sukurtą ir nedaug aktualaus turinio turinčią svetainę, kurioje nėra nieko aktualaus. Todėl, kad ir kaip sunku būtų, dažnai teks prisėsti ir padirbėti, kad Jūsų svetainės turinys būtų patrauklus tikslinei auditorijai.

Atrodytų, kad internete yra daug teksto, kurį būtų galima panaudoti savo svetainėje, tačiau paieškos sistemos suręstos gana gudriai, todėl turinio kopijavimas iš kitų svetainių gali būti sunkiai toleruojamas.

Svarbu suprasti kriterijus, kuriais yra vertinamas svetainių turinys. Sakykime pas Jus ir pas Jūsų konkurentą sutampą svetainių tekstai, tokiu atveju yra atsižvelgiama į keletą kriterijų.  Čia visada bus teikiamas prioritetas autoritetingesnį domeną turinčiai svetainei. Bus tikrinama, kuris svetainė yra svarbesnė, turinti daugiau unikalaus ir įdomaus turinio, didesnį lankomumą, daugiau atgalinių nuorodų iš didesnį autoritetą turinčių puslapių. Taip pat bus tikrinamas Google puslapių reitingas („Google Page Rank“), kiek nuorodų yra vertinamame puslapyje, kiek svetainių įdėjo nuorodą į tą puslapį.

Įsivaizduokite, jog Jūsų turinys patiko labai geras charaktersitikas turinčio tinklapio redaktoriams (pvz. delfi.lt). Jis norėtų įsidėti Jūsų tekstą. Taigi, kyla klausimas, kas paieškos sistemose bus traktuojamas, kaip pirminis turinio autorius? Galinga, seniai veikianti svetainė, ar Jūsų naujas projektas?

Kadangi paieškos sistemos veikia gana tvirtais sąžiningumo principais, Jūs būsite laikomas straipsnio autoriumi ir paieškos sistemų reitinguose, tiesa jei straipsnyje bus įdėta nuoroda į jūsų kaip autoriaus svetainę, tačiau ne į pagrindinį puslapį, o į tą iš kurio buvo imamas turinys.

Raktažodžiai

Raktažodžiai – tai trečiasis SEO banginis, o tiksliau  tai žodžiai, pagal kuriuos potencialūs lankytojai randa jūsų svetainę, naudodamiesi paieškos sistemomis. Todėl reikėtų padaryti taip, kad jūsų svetainė būtų lengvai randama pagal aktualiausius Jūsų verslui žodžius ar frazes. Turite pasirinkti raktažodžius, kurie tiksliai atspindi jūsų veiklą.

Puslapis bus nieko vertas, jei netgi jo kūrimo pradžioje gerai nepagalvosite apie aktualiausius raktažodžius. Klaidą daro tie pradedantys kūrėjai, kurių ambicijos apsiriboja jų įmonių pavadinimu. Svarbu suprasti, kad labai retai lankytojai paieškos sistemoje veda įmonės pavadinimą, dažniausiai juos domina produktai ar paslaugos.

Aktualūs raktažodžiai turėtų pasirodyti ir kiekviename atidaromame interneto puslapyje. Efektyvumas didėja, kai jie gali būti aptinkami pradinėse teksto pastraipose, tačiau niekada neaukokite turinio kokybės dėl raktažodžių. Tai paveiks jūsų puslapio reitingą. O svarbiausia – Jūsų svetainės lankytojai tai gali pastebėti ir nebesugrįžti.

Pabaigai

Nuolat skirdami dėmesį trims svarbiausiems SEO komponentams, ilgainiui pastebėsite, jog Jūsų svetainės lankytojų daugės, o apsilankymo kreivė nuolat kils aukštyn arba bent jau išlaikys stabilias tendencijas.

 

Kodėl SEO optimizacija užtrunka?

Tinklalapių optimizavimas paieškos sistemose yra kruopštus ir nuoseklus darbas reikalaujantis strateginių įžvalgų, nemažai žinių bei praktikos. Būtent dėl to dažnai verta pasikliauti specialistais, kurie šia veikla užsiima ilgesnį laiką.

Deja SEO tikslų įgyvendinimas priklauso ne tik nuo specialisto patirties, bet ir nuo Google paieškos sistemos. Apytiksliai galima būtų teigti, jog įvykdyti užduoti, t.y. užtikrinti norimą poziciją pirmame paieškos sistemos puslapyje galima tiek per dvi savaites, tiek ir per 9 mėnesius.

Pradiniame SEO veiklos etape rezultatai dažniausiai būna nestabilūs. Jei tinklapis yra naujas, tačiau aktyviai ir taisyklingai prižiūrimas, tai Google labai dažnai paieškos rezultatuose iškelia jį tik trumpam, o vėliau, keliems mėnesiams, tinklapis yra dirbtinai nukeliamas į paieškos rezultatų galą. Taip tikrinamos puslapio kūrėjo ambicijos ir jo atkaklumas teigiamai vystant puslapio veiklą. Taigi, jei viskas vyksta pagal paieškos sistemos norimą scenarijų, po 4-6 mėnesių tinklapis grąžinamas į pirmus puslapius ir turi neblogus šansus įsitvirtinti pirmajame puslapyje.

Jei Jūsų tinklapis jau gyvuoja ilgesnį laiką ir jame nuosekliai buvo talpinamas aktualios tematikos turinys, tokio filtravimo pavyks išvengti ir šis tinklalapis jau po 1-3 mėnesių turės neblogas galimybes atsidurti pirmame paieškos sistemos puslapyje. Žinoma tai taip priklauso nuo individualaus atvejo, raktinių žodžių sudėtingumo ir panašių kriterijų. Pavyzdžiui, didelės konkurencijos raktiniai žodžiai reikalauja ir ilgesnio optimizacijos laiko. Jei norite, kad lankytojai Jūsų svetainę išvystų suvedę žodžius “buitinė technika” arba “butas”, tai rezultato gali tekti palaukti ir 2-7 mėnesius.

SVARBU!

Beveik visi interneto projektų autoriai nori, kad tinklalapis po optimizacijos atsidurtų pirmose dvejose pozicijose, tačiau 100 procentų galima garantuoti tik buvimą pirmame puslapyje, visos kitos pozicijos yra labai dinamiškos, todėl išlaikyti puslapį pirmoje vietoje reikalauja nuolatinio dėmesio ir investicijų.